вторник, 9 сентября 2014 г.

В какой суд обращаться

Згідно п.3 ч.1 ст.288 КУпАП постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (http://www.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2747-15), з особливостями, встановленими цим Кодексом. Таким чином, КУпАП передбачаючи право на оскарження постанови до суду, не визначає самого порядку такого оскарження, а відсилає до Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАСУ).  Згідно п.1 ч.1 ст.17 КАСУ компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб"єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. У відповідності до п.2 ч.1 ст.18 КАСУ місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб"єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності. Отже, нам точно відомо, що скарга на постанову у вигляді адміністративного позову має розглядатись місцевим загальним судом.
КАСУ слід керуватися також під час вибору місця оскарження постанови – за місцем проживання позивача чи за місцем знаходження одного з відповідачів.

За загальною нормою ч.1 ст.19 КАСУ адміністративні справи вирішуються адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача. Постанова ДАІ про притягнення до адміністративної відповідальності є правовим актом та стосується інтересів конкретної особи (порушника), тобто є актом індивідуальної дії. До правових актів індивідуальної дії належать також рішення (постанови) про притягнення фізичних осіб до адміністративної відповідальності, які прийняті суб"єктами владних повноважень, крім суду (абз.2 п.3 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 http://www.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v0002760-08). Крім того, під правовим актом індивідуальної дії суди розуміють акти ненормативного характеру, які породжують права і обов"язки тільки у того суб"єкта (чи визначеного ними певного кола суб"єктів), якому вони адресовані (Роз’яснення Президії Вищого арбітражного суду України «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов"язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів» 02-5/35 від 26.01.2000 із змінами та доповненнями http://www.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=v5_35800-00). Виходячи із викладеного, необхідно керуватися ч.2 ст.19 КАСУ. В ній зазначено, що адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб"єктів владних повноважень, які стосуються інтересів конкретної особи, вирішуються адміністративними судами за місцем проживання (перебування, знаходження) позивача.
Отже, адміністративний позов має розглядатися за місцем проживання (перебування, знаходження) позивача місцевим загальним судом (міським, районним, міськрайонним). Точну назву та адресу конкретного суду можна отримати на сайті «Судова влада України» http://court.gov.ua/

 

Административные дела по обжалованию решений субъектов властных полномочий (т.е. ДАЙ) по привлечению к админответственности (в нашем случае наложению штрафа за нарушение ПДР) должно рассматриваться в районных, районных в городах, городских общих судах, а не в административных судах (важно!).

Исковое заявление можно подавать в суды как по месту нахождения ответчика, так и по месту проживания (прописки) или нахождения в данный момент лиц, подающего иск. Отказ канцелярий судов принимать иски по месту пребывания, а не по месту прописки неправомерен.

 

п.3 ч.1 ст.288 КУпАП

Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено… в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд…

 

ч.2. п 3 ст. 17  КАСУ

Компетенція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи: про накладення адміністративних стягнень

ч.1 п.3 ст. 18 КАСУ

Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності

ч.2 ст.19 КАСУ

Адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які стосуються інтересів конкретної особи, вирішуються адміністративними судами за місцем проживання (перебування, знаходження) позивача.

 

ПРИМЕЧАНИЕ.

абз.2 п.3 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008

До правових актів індивідуальної дії належать також рішення (постанови) про притягнення фізичних осіб до адміністративної відповідальності, які прийняті суб'єктами владних повноважень, крім суду

 

Роз’яснення Президії Вищого арбітражного суду України «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів» 02-5/35 від 26.01.2000 із змінами та доповненнями


Під правовим актом індивідуальної дії суди розуміють акти ненормативного характеру, які породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Популярные сообщения


Интернет реклама УБС